کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

با سلام،در این مجموعه
آموزش نرم افزار و سخت افزار
ترفندهای کامپیوتر
مطالب جالب و تازه دیجیتالی
آموزش سیستم عامل ها و
راهنمایی برای خطاهای آن
معرفی تکنولوژی های..
و روش های آسان تر برای کار با کامپیوتر برای علاقه مندان ارائه می گردد.

علم کامپیوتر
http://www.pckiau.blogfa.com/

شهدای دهستان برون:
shohadayebrown.blogfa.com

دهستان برون:
www.bronferdows.blogfa.com

omrani943@gmail.com
omrani943_2006@email.com
تهیه و تنظیم:
مهندس عمرانی

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

وقتی می خواهیم رایانه مان را ارتقا دهیم یا رایانه جدیدی بخریم، یکی از اولویت های اصلی مان خریدن رایانه ای سریع تر است.
چند عامل است که نشانگر بهبود این شاخص است، مانند بالاتر بودن سرعت ساعت پردازنده یا افزایش میزان حافظه RAM که جلوه ای از بهبودهای فوری هستند. حتی قابلیت پیشتیبانی از تازه ترین استانداردهای وای فای یا یو اس بی نیز مزیت های ملموسی به دست می دهد. اما عوامل دیگری هم بر سرعت رایانه اثر می گذارند که کمتر معروف هستند. در این نوشتار به پنج مورد از این عوامل می پردازیم.

حافظه پنهان پردازنده

چند عامل معروف وجود دارد که میزان کارایی پردازنده ها را نشان می دهد. نخستین عامل، مدل آن است. در پردازنده های اینتل می دانیم که مدل آی 7 از آی 5 و آی 5 از آی 3 قوی تر است و تفاوت قیمت شان نیز بیانگر همین نکته است.

بنابراین در کل می توان گفت هرچه تعداد هسته ها و سرعت ساعت بیشتر باشد، سرعت بیشتر است. اما مشخصه دیگری هم هست که اثر زیادی بر کارایی دارد و اغلب به آن توجه نمی کنیم؛ حافظه پنهان پردازنده. این حافظه مختص پردازنده است و اصول کاری آن شبیه RAM است.

دلایل کند شدن رایانه تان چیست؟

 پنج مشخصه کمتر شناخته شده که رایانه شخصی را کند می کند

همان طور که RAM داده ها را برای برنامه های کاربردی به طور موقت ذخیره می کند تا به سرعت در دسترس باشند و نیازی به نوشتن در سخت دیسک و خواندن از آن نباشد، حافظه پنهان پردازنده هم به طور موقت داده های مورد نیاز پردازنده را ذخیره می کند؛ داده هایی که باید به طور مدام در دسترس باشند، یعنی کارهای عادی سی پی یو خیلی سریع تر انجام می شود.

حافظه پنهان پردازنده دارای ترازهای مختلف ال 1، ال 2، ال 3 و حتی بالاتر هستند. تراز ال 1 حافظه کوچک و بسیار سریعی است که معمولا در خود پردازنده جاسازی می شود. ترازهای بعدی بزرگ تر و کندتر هستند. پردازنده از هر تراز به ترتیب استفاده می کند. مهم ترین داده ها را در حافظه ال 1 ذخیره می کند. پردازنده هسول شرکت اینتل دارای حافظه ال 1 به اندازه 64KB برای هر هسته، ال 2 به اندازه 256KB، ال 3 به اندازه 20MB و ال 4 به اندازه 128MB است.

تعیین میزان حافظه پنهان مورد نیاز برای پردازنده دشوار است، اما میزان رایج در رایانه های شخصی و کیفی کنونی 3-6MB است.

سرعت سخت دیسک

سخت دیسک را اغلب براساس ظرفیت آن داوری می کنند، اما سرعت آن هم اثر زیادی در سرعت رایانه دارد. سرعت سخت دیسک را با واحد دور در دقیقه (rpm) می سنجند که نشانگر سرعت چرخش آن و بنابراین سرعت نوشتن داده در آن و خواندن داده از آن به وسیله برنامه ها است.

رایج ترین سرعت 5400rpm و 7200rpm است. سرعت دوم فقط در سامانه های گران تر وجود دارد. سرعت سخت دیسک بیش از همه در کارهای پرداده به چشم می آید و در کاربری عادی چندان دیده نمی شود. برای مثال، در سخت دیسک کندتر زمان بارگذاری بازی بیشتر است، اما هنگام بازی چندان مشاهده نمی شود.

اگر به فضای ذخیره سازی زیاد نیاز داشته باشیم، سخت دیسک عادی همچنان ارجحیت دارد؛ چون قیمت مناسبی دارد و در ظرفیت های خیلی بزرگ عرضه می شود. اما اگر به سرعت اولویت بدهیم باید به سراغ سخت دیسک حالت جامد (اس اس دی) برویم.

برای مثال، مدت زمان لازم برای بالاآمدن رایانه ای دارای سخت دیسک 5400rpm دست کم دو برابر رایانه ای مشابه و دارای اس اس دی است.

سخت دیسک های ترکیبی

نوع سومی هم برای سخت دیسک وجود دارد که سخت دیسک ترکیبی نام دارد و اغلب به اس اس اچ دی معروف است و ترکیبی از سخت دیسک عادی و اس اس دی است؛ یعنی هم سرعت اس اس دی را دارد و هم ظرفیت سخت دیسک عادی را. پرکاربردترین فایل ها و داده ها در بخش حالت جامد ذخیره می شود تا بتوان خیلی سریع تر از آن استفاده کرد. فقط فایل های بزرگ و داده های کم استفاده نیز در بخش سخت دیسک عادی ذخیره می شوند. مدیریت این تقسیم بندی را هم نرم افزار انجام می دهد.

تمام سازندگان سخت دیسک عادی سخت دیسک ترکیبی هم ارایه می کنند که در دو اندازه 3.5 اینچ برای رایانه های رومیزی و 2.5 اینچ برای رایانه های کیفی است. با چنین سخت دیسک هایی به راحتی می توان رایانه خود را ارتقا داد و سرعت را افزایش چشمگیری داد.

دلایل کند شدن رایانه تان چیست؟

بسامد و تاخیر RAM

افزایش RAM رایانه یکی از آسان ترین راه های افزایش کارایی است، اما سرعت RAM هم از بسامد و تاخیر آن اثر می پذیرد. بسامد RAM را با مگاهرتز بیان می کنند و نشانگر مقدار داده ای است که هر بار می توان به آن انتقال داد.

RAM دارای بسامد بالاتر می تواند در رایانه های شخصی دارای گرافیک یکپارچه، بهبود چشمگیری ایجاد کند، اما در فراتر از 1600MHz این تفاوت ها سریع به چشم نمی آید. تاخیر اثر بیشتری دارد و به معنای تاخیر RAM در انجام هر کار است. میزان تاخیر هرچه کمتر باشد کارایی بیشتر می شود.

سرعت گذرگاه مدار اصلی

سرعت گذرگاه مدار اصلی (motherboard) نقش مهمی در سرعت رایانه دارد. مدار اصلی رکن رایانه است و ارتباط سایر اجزا (پردازنده، سخت دیسک، RAM و...) از طریق آن انجام می شود. همین مدار است که تعیین می کند از چه اجزایی می توان استفاده کرد و در رایانه های قدیمی گلوگاهی برای کارایی است؛ زیرا جلوی استفاده از اجزای جدیدتر را می گیرد.

برای مثال، اگر مدار اصلی فقط از RAM دارای بسامد تا 1333MHz پشتیبانی کند، می تواند با RAM دارای بسامد تا 1600MHz هم کار کند، اما سرعت RAM در حد پوشش مدار اصلی خواهدبود.

توان تفکیک نمایشگر

اگر در رایانه شخصی یا کیفی بازی انجام داده باشید، می دانید که توان تفکیک نمایشگر هم بر کارایی اثر دارد. هرچه توان تفکیک بیشتر باشد، جلوه های گرافیکی بازی بهتر است، اما به CPU و GPU هم فشار بیشتری وارد می شود.

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۰۴


اگر برای گشت و گذار در فضای مجازی از مرورگر کروم استفاده می کنید ده ویژگی که کار را برای شما راحت می کند را می توانید در زیر آشنا شوید.
مرورگر گوگل‌‍ کروم در حال‌ حاضر، یکی از بهترین‌‌ها برای کاوش در فضای وب برای بسیاری از مردم در سرتاسر جهان محسوب می‌شود. مهم نیست که درباره چه پلتفرمی صحبت می‌کنید؛ کروم، دربین بسیاری از ابزارهای هوشمند نظیر آی‌پد اپل، مک، اندروید گوگل و آیفون محبوبیت دارد.

کروم، یک مرورگر با ویژگی‌های فراوان است؛ حتی شاید چیزی بیشتر از یک مرورگر باشد. اولین آن، برنامه‌هایی است که می‌توانید با خود مرورگر دریافت نمایید.

دومین دلیل این ادعا، پلاگین‌ها و آخری نیز، سرویس‌های خود گوگل بوده که با این مرورگر، یکپارچه‌سازی شده است. این سه ویژگی، برای بسیاری از کاربران لازم است و خود، یکی از علت‌هایی است که نشان می‌دهد چرا کاربران به‌سمت این مرورگر روی‌ آورده‌اند.

برای همین قصد داریم، ترفند و راز و رمزهای مرورگر گوگل‌کروم را برای‌تان شرح دهیم.

۱- سوایپ‌ بین تب‌های مختلف
آیا می‌دانید که شما می‌توانید بین تب‌های مختلف در گوگل‌کروم تنها با یک انگشت جابجا شوید؟ برای هر پلت‌فرمی قلق جداگانه‌ای دارد. به‌هرحال، کاربران نسخه اندرویدی این مرورگر می‌توانند با قراردادن انگشت خود برروی نوار ابزار کروم و حرکت انگشت خود به‌سمت چپ و یا راست، بین زبانه‌های مختلف جابجا شوند. به‌علاوه، می‌توانید زبانه‌‎ها را به‌صورت کشویی نیز مرتب کنید. برای انجام آن، کافی است در نوار ابزار گوگل کروم (نوار جستجوی بالای صفحه) به‌پایین سوایپ نمایید.

اگر شما از آی‌فون استفاده می‌کنید، برای جابجایی سریع بین زبانه‌ها، انگشت خود را در لبه نمایشگر قرار داده و سپس، انگشت خود را به‌داخل بکشید.

۲- زوم‌هوشمند به‌وسیله دوبار لمس
یکی دیگر از قابلیت‌های گوگل‌کروم، زوم‌هوشمند است. با این قابلیت، هنگامی‌که شما برروی محتوای اصلی یک سایت دوبار ضربه بزنید، کروم، محتوای مدنظر شما را تشخیص داده و برروی آن، بزرگ‌نمایی یا «زوم» می‌کند.
با زوم‌ هوشمند، محتوای مدنظر شما بزرگ‌شده و کروم، به‌خوبی آن را برای نمایشگر گوشی متناسب می‌کند البته، این قابلیت همیشه با دقت عمل نمی‌کند اما در کل، نسبت به قابلیت بزرگ‌نمایی با نیشگون‌ گرفتن از صفحه موثرتر است.

۳- گوشی خود را در هنگام مرور صفحات اینترنت، به یک رایانه‌رومیزی کامل تبدیل کنید!
آیا حالت نسخه دسکتاپ کروم را برای وب‎‌گردی به نسخه موبایل آن ترجیح می‌دهید؟ خوش‌بختانه، این کار به‌خوبی در نسخه «موبایل» گوگل‌کروم قابل انجام است. برای این‌کار، باید از قسمت «منو» که با سه‌نقطه عمودی در گوشه کروم قرار گرفته، تیک مربوط به گزینه «Request Desktop Site» یا «تقاضا برای نسخه دسکتاپ سایت» را بزنید.

۴- قعال‌سازی Reload کردن خودکار صفحاتی که باز نشده‌اند!
گاهی اوقات، به‌دلیل مشکلات به‌وجود آمده در ارتباط گوشی‌های هوشمند با مودم وایرلس یا دکل‌های مخابراتی، صفحه‌ای باز نمی‌شود. در نتیجه، مجبور خواهید بود برای مشاهده آن، مجددا صفحه را Reload نمایید البته قابلیتی در گوگل‌کروم وجود دارد که به‌صورت خودکار این کار را برای شما انجام می‌دهد؛ برای فعال‌کردن آن، مطابق روش‌های زیر عمل کنید:
در قسمت جستجوی گوگل‌کروم، عبارت Chrome://flags را تایپ نمایید.حال، برروی منو ( که با سه‌نقطه عمودی دیده می‌شود) ضربه بزنید و از نوار بازشده، عبارت «Find in page» را انتخاب کنید.
اکنون در نوار جسجو، عبارت Enable Offline Auto-Reload Mode را وارد نمایید سپس، برروی پنجره کشویی «Default» مربوط به این عبارت، ضربه زده و گزینه Enanble را فعال کنید.

۵- جستجوی صوتی در گوگل
اهمیتی ندارد که از چه پلت‌فرمی برای جستجو در اینترنت با گوگل‌کروم استفاده می‌کنید. شما می‌توانید با این مرورگر، به‌سرویس جستجوی گوگل دسترسی داشته باشید.
برای انجام آن، کافی است در هنگام بازکردن گوگل‌کروم، برروی نوار جستجو ضربه زده و سپس آیکون «میکروفون» را لمس نمایید.
به‌علاوه، قابلیت جستجوی صوتی گوگل تنها محدود به شروع استفاده از گوگل‌کروم نخواهد شد؛ می‌توانید در هنگام مشاهده سایت‌ها نیز به‌ این سرویس دسترسی داشته باشید؛ برای آن، نوار جستجو را لمس کرده و برروی آیکون X ضربه بزنید. حال، آیکون «میکروفون» ظاهر می‌شود؛ اکنون مجددا آن را لمس نمایید. حال می‌توانید نام یک وب‌سایت یا آنچه را که به‌دنبال آن هستید، گفته یا حتی سوالات خود را بپرسید.

۶- پرینت ابری گوگل
با صرف‌نظر از پلت‌فرم دستگاه شما، مرورگر کروم با قابلیت پرینت ابری گوگل به‌خوبی کار می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید، انتخاب گزینه Print از نوار کشویی گزینه «منو» است. سپس یکی از چاپگرهای خود را که برای این قابلیت قعال شده، انتخاب کرده و صفحات را به‌صورت مستقیم با گوگل‌کروم از گوشی خود پرینت بگیرید.
اگر از این قابلیت اطلاعاتی ندارید یا در فعال‌کردن آن با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید از مقاله زیر استفاده کنید:
چگونه با گوشی یا تبلت خود پرینت بگیریم؟!

۷- قابلیت Reader Mode را فعال کنید!
با این‌که نمی‌شود باور کرد، هنوز سایت‌هایی وجود دارند که در عصر حجر گیرکرده‌ و نسخه‌ بهینه‌شده‌ای از خود برای کاربرانی که با گوشی‌های موبایل و با تبلت به‌ وب‌گردی می‌پردازند، ندارند. برای پرکردن خلاء نبود نسخه بهینه‌شده‌ای از وب‌سایت موردعلاقه‌تان، باید آستین‌ها را بالا زده و یک چاره‌ای بیندیشید!
عبارت chrome://flags را در نوار جستجو وارد کرده و هشدار «این آزمایشات، ممکن است خطرناک باشند» را نادیده بگیرید؛ ما از شما مراقبت خواهیم کرد. در مرحله بعد، بر روی آیکون «منو» ضربه زده و سپس گزینه «Find in page» را انتخاب کنید. حال، عبارت «reader mode» را در نوار جستجو وارد نمایید.
از لیست Flags، برروی گزینه «Enable» مربوط به بخش reader mode ضربه زده و سپس گزینه «Relaunch Now» را از انتهای صفحه انتخاب کنید تا مرورگر گوگل‌کروم، مجددا راه‌اندازی شود.

در نهایت، هربار به سایتی که کروم بتواند آن‌را برای گوشی و یا تبلت شما بهینه‌سازی نماید، وارد شوید، آیکون «A» در نوار ابزار این مرورگر ظاهر خواهد شد. با ضربه برروی آن کروم، سایت را برای دستگاه شما بهنیه‌سازی خواهد کرد.

۸- از بازی مخفی گوگل کروم، لذت ببرید!
برای زمانی‌که گوشی و یا تبلت شما به اینترنت متصل نیست، گوگل یک بازی بسیار اعتیادآور را در مرورگر گوگل کروم خود برای شما در نظر گرفته است. برای انجام این بازی، گزینه «دیتا» و «وای‌ فای» را در دستگاه خود غیرفعال کرده و سپس وارد گوگل‌کروم شوید.

سپس، آدرس یک سایت را وارد کرده و برروی گزینه «جستجو» ضربه بزنید. اکنون، «ارور شما، آفلاین هستید» در کروم نشان داده خواهد شد. دایناسور بالای این پیام را لمس کرده تا یک بازی «دو» بی‌پایان آغاز شود. نحوه بازی، بدین گونه است که دایناسور شروع به دویدن می‌کند و هرکجا که به مانع برخورد کردید، تنها لازم است برای پریدن از روی مانع برروی صفحه گوشی خود ضربه بزنید. مشاهده می‌کنید که زندگی بدون اینترنت، آنقدرها هم سخت نیست…

۹- قابلیت «توربو شارژ»
یکی دیگر از قابلیت‌ها که منجر به‌افزایش سرعت گوگل‌کروم می‌شود، قابلیت مخفی «توربو-شارژ» است. با افزایش مقدار رم تخصیص داده شده به کروم، سرعت این مرورگر افزایش خواهد یافت.

برای افزایش سرعت گوگل‌کروم، گزینه «Find in page» را از قسمت «منو» انتخاب کرده و عبارت maximum tiles را در آن جستجو کنید سپس، بر روی نوار کشویی «Maximum tiles for interest area» ضربه بزنید. از صفحه بازشده، مقدار حافظه رم‌ مدنظرخود را که می‌خواهید به گوگل‌کروم اختصاص دهید، مشخص کنید. برروی مقدار حافظه رم مدنظر خود ضربه بزنید تا صفحه بازشده، بسته شود سپس Relaunch Now را برای اعمال تغییر انتخاب کنید.

۱۰- فعال‌سازی قابلیت «کاهش استفاده از پهنای‌باند»
یکی دیگر از ویژگی‌های نادیده گرفته شده و مفید در گوگل کروم، قابلیت «کاهش استفاده از پهنای‌ باند» است که از طریق فشرده‌سازی اطلاعات موجود در وب‌سایت‌ها، صورت می‌گیرد. این ویژگی، تاکنون ۳۴ درصد از میزان استفاده از «پهنای‌ باند» ما را در بررسی، کاهش داده است!

برای فعال‌کردن این ویژگی، برروی آیکون «منو» ضربه زده و سپس به بخش «تنظیمات» وارد شوید. حال، به‌پایین اسکرول کرده و گزینه Reduce data usage را انتخاب کنید. برروی نوار لغزنده به‌منظور فعال‌ کردن آن، ضربه بزنید.

۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۱۵

 Google Drive فضایی ابری برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل ها است

ب گوگل درایو یکی از بهترین سرویس های گوگل است که یک فضای ابری کاملا اختصاصی برای نگهداری، آپلود و دانلود انواع فایل های مورد نظرتان در اختیارتان قرار می دهد. با گوگل درایو قادر خواهید بود در هرنقطه از دنیا فقط با استفاده از اینترنت به حجم عظیمی از فایل های خود که در آن ذخیره نموده اید دسترسی داشته باشید.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

- فضای رایگان اشتراک گذاری
گوگل درایو به تمامی کاربرانش 15 گیگابایت فضای رایگان ارائه می دهد که برای ذخیره سازی اطلاعات و فایل های شخصی است که همیشه و در همه جا در دسترس کاربران قرار دارد.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

- امکان آپلود فایل های مختلف
همه فایل‌های فتوشاپ، عکس‌ها، ویدیوها و هر آنچه که کاربرد زیادی در دنیای کنونی دارد توسط گوگل درایو پشتیبانی می شود و می‌توانید به راحتی آنها را در درایو ذخیره کرده و یا آنها را باز و مشاهده کنید.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

- اشتراک گذاری فایل ها
آیا سندی دارید که علاقه داشته باشید به اشتراک گذاشته شود؟ یا عکس یا ویدیوی تأثیر گذاری که بقیه از آن با خبر شوند؟ می توانید در فضای گوگل درایو با کلیک راست بر روی فایل یا پوشه مورد نظرتان و انتخاب گزینه "Share..." و انجام تنظیمات به اشتراک گذاری، هر آنچه که می‌خواهید را به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید کسی به فایل‌های حافظه درایوی شما دسترسی داشته باشد کافی است بر روی کلید مربوط به آن شخص کلیک کرده و بدین ترتیب علامت + در بالا ظاهر می شود.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

شما برای استفاده از تمامی سرویس های موجود در گوگل فقط نیاز به داشتن یک اکانت جیمیل دارید و با استفاده از آن قادر به دسترسی و فعالیت در تمامی سرویس های گوگل می باشید. پس برای شروع به کار با سرویس گوگل درایو نیز ابتدا در مرورگر خود وارد اکانت جیمیل خود شوید.

حال بر روی آیکونی که در تصویر زیر می بینید (آیکون شامل چند مربع کنار هم) رفته و کلیک کنید و سپس روی آیکون گوگل درایو کلیک کنید.
حالا به صفحه اصلی درایو خود رفته اید.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

در سمت چپ و پایین صفحه اصلی مقدار فضای استفاده شده شما در سرویس های مختلف گوگل به نمایش گذاشته شده است که می توانید با بردن ماوس بر روی آن اطلاعاتی از فضای مصرفی هر سرویس را مشاهده کنید. در تصویر زیر نمونه ای را می بینید.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

در بالای صفحه سمت چپ دکمه قرمز رنگ Create را مشاهده می کنید که برای ساخت یک سند جدید از آن استفاده می کنید. در کنار این دکمه یک آیکون فلش روبه بالا قرار دارد که از آن برای آپلود مستقیم فایل در گوگل درایو می توانید استفاده کنید.  با کلیک بر روی گزینه Create لیستی از فایل هایی که می توانید ایجاد کنید برای شما نشان داده می شود. در تصویر زیر این لیست را مشاهده می کنید.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

برای اشتراک گذاری یک فایل با زدن بر روی دکمه Share ، پنجره ای برای شما باز شده است که تنظیمات مربوط به به اشتراک گذاری این صفحه را در آن می بینید (تصویر زیر). در بالای پنجره لینک مستقیمی به این فایل در اختیار شما گذاشته شده است تا به راحتی با کپی کردن آن و قرار دادن دراختیار فردی که می خواهید بتوانید این صفحه را با وی به اشتراک بگذارید. در زیر این قسمت آیکون های شبکه های اجتماعی را می بینید که می توانید لینک را به آنها ارسال کنید.  در قسمت زیرین هم لیست افرادی که به این صفحه دسترسی دارند را ملاحظه می کنید. در پایین ترین قسمت هم فضایی برای شما قرار داده شده است تا بتوانید با وارد کردن آدرس ایمیل شخص مورد نظر این لینک به ایمیل او اراسال شود.

همه چیز در مورد گوگل درایو Google Drive +آموزش

همچنین شما می توانید با استفاده از نرم افزار گوگل درایو  اطلاعات خود را در این فضا ذخیره کرده و در هر مکان که نیاز داشتید بتوانید از اطلاعات خود استفاده کنید. سرویس Google Drive روی تمامی سیستم عامل ها اعم از ویندوز ، کروم ، مک ، iOS ، لینوکس و تلفن های همراه و تبلت ها مثل IPhone , IPad , Android Devices قابل استفاده است.

۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۷

در این گزارش ترفندی را به شما آموزش می دهیم تا از طزیق آن هیچ کاربر دیگری غیر از خودتان نتواند فایل word را ویرایش کند.

گاهی لازم است ‌یک فایل Word را در اختیار همکاران یا دوستان خود قرار دهید تا تغییرات و ویرایش‌هایی در آن صورت بگیرد، اما شما نمی خواهید قسمت هایی از آن را ویرایش کنند. برای این موضوع می توانید از ترفندی که ادامه به شما معرفی می کنیم استفاده کنید.
فایل‌های مستند Word شما گاهی واجد بخش‌هایی است که از اهمیت اساسی برخوردارند و به هیچ وجه نباید در آن‌ها تغییراتی اعمال شود. حال اگر فایل مستند خود که مثلا حاوی پایان نامه شما است در اختیار شخصی برای ویرایش قرار بگیرد، چگونه از عدم اعمال تغییرات در این بخش‌ها اطمینان حاصل می‌کنید؟
برای این موضوع نرم‌افزار واژه‌پرداز مایکروسافت یعنی Word ابزاری دارد که بخش‌هایی از متن را که شما تعیین می‌کنید، به گونه‌ای مشخص می‌سازد که به جز شما شخص دیگری قادر به ویرایش آن نخواهد بود.
 
نحوه کار:
قبل از شروع نخست باید‌ تب Developer را در مایکروسافت Word فعال کنید. این تب در حالت عادی مخفی است، زیرا حاوی تنظیمات پیشرفته‌ای است که اغلب به کار کاربران حرفه‌ای می‌آید. برای فعال کردن این تب بر روی منوی File کلیک ‌و گزینه Options را انتخاب کنید.
با این کار، پنجره تنظیمات Word باز می‌شود. در این پنجره بر روی بخش Customize Ribbon کلیک کرده و از پنل سمت راست تیک گزینه Developer را بزنید.در ذیل بخش Main Tabs  و سپس ‌روی OK کلیک کنید.


حال ‌روی نوار روبان تب Developer افزوده می‌شود.

اکنون برای مشخص کردن بخشی از متن که می‌خواهید غیر قابل ویرایش باشد، آن بخش مورد نظر را انتخاب کنید و سپس از تب Developer دکمه Rich Text Content Control را بزنید. این کار متن شما را در داخل یک کادر ویژه قرار می‌دهد.
سپس از همان تب Developer گزینه Properties را انتخاب کنید.
این کار پنجره Content Control Properties را باز می‌کند که در این قسمت، باید عنوان بخش تعیین شده را نوشته و تیک هر دو گزینه Content Control cannot be deleted و Contents cannot be edited را در ذیل بخش Locking بزنید.
همچنین می‌توانید، گزینه‌های دیگر برای تغییر رنگ، حاشیه‌ها و مانند آن را نیز در همین پنجره تعیین کنید. در ‌‌نهایت بر ‌دکمه OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شود.
به این ترتیب، بخش مشخص شده قابل ویرایش و تغییر نخواهد بود تا زمانی که از بخش Properties مجددا محدودیت اعمال شده برداشته شود.
این اقدام نه تنها در مورد متن که در خصوص سایر محتوایی که در فایل مستند شما قرار می‌گیرد نیز قابل انجام است و روند کار کاملا مشابه آن چیزی است که پیشتر توضیح دادیم.
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۵۶

آموزش کار با نرم افزار Nero Express

رایت کردن یکی از مواردی است که ممکن است زیاد با آن سروکار داشته باشید . برای رایت کردن نرم افزارهای زیادی تاکنون منتشر شده است اما بی شک بهترین نرم افزار در این زمینه نرم افزار Nero می باشد . این نرم افزار از سالها قبل تاکنون منتشر می شود و همواره بهترین بوده است . در این پست قصد داریم طریقه رایت و انجام تنظیمات معقول را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم .


در ابتدا شما نیاز به نرم افزار Nero دارید که مطابق با نیاز و سلیقه یک ورژن از این نرم افزار را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید .

نرم افزار Nero را اجرا کرده و به بخش Nero Express بروید . با اجرا کردن آن با تصویری مانند شکل زیر مواجه می شوید که به توضیح بخش های آن خواهیم پرداخت .

در قسمت Recorder می توانید درایوی را که میخواهید به وسیله آن سی دی/دی وی دی موردنظر را رایت کنید انتخاب کنید . با زدن تیک گزینه Use Image Recorder در واقع فایل های موردنظر را به جای سی دی یا دی وی دی در یک فایل img رایت خواهید کرد پس برای رایت سی دی یا دی وی دی تیک این گزینه را بردارید .

رایت فایل ها متناسب با نوع آنها 
Data
قسمت Data برای فایل هایی است که مثل عکس و یا فرمت های ناشناخته و یا مخلوطی از انواع فرمت در یک دیسک استفاده می شود .ای قسمت بیشتر برای انتقال اطلاعات در کامپیوتر است اما پلیرهای جدید قابلیت خواندن ای نوع دیسک ها را نیز دارا می باشند . 
Data CD : برای ریختن اطلاعات بر روی سی دی 
Data DVD : برای ریختن اطلاعات بر روی دی وی دی 
Blu-ray Data Disc : برای ریختن اطلاعات بر روی دیسک بلوری

گزینه هایی که دارای یک کلید می باشند برای مواردی کاربرد دارند که بخواهید بر روی دیسک خود رمز بگزارید در واقع بخواهید یک دیسک محافظت شده رایت کنید .

Audio

رایت فایل های صوتی بر روی سی دی و دی وی دی


قسمت Audio برای فایل های صوتی است . 
Audio CD : با انتخاب این گزینه در واقع شما میتوانید تعداد کمی از فایل ها با فرمت MP3 , WMA را انتخاب کنید و خود نرم افزار این فایل ها را تبدیل کرده و بر روی دیسک رایت می کند . (در این روش تعداد کمی فایل درون دیسک جای می گیرد.)

Jukebox Audio CD : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر روی سی دی

Jukebox Audio DVD : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر روی دی وی دی

Jukebox Blu-ray Disk : برای ریختن تعداد تقریبا زیادی فایل صوتی با فرمت MP3 , WMA بر دیسک بلوری

Videos

رایت فایل های ویدیویی بر روی سی دی و دی وی دی

۱۲ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۵۶

راه کارهایی برای صرفه جویی در مصرف اینترنت
امروزه همه از اینترنت استفاده می کنیم؛ اما نوع استفاده مان وابسته به نوع اتصال مان کمی فرق می کند.مثلا وقتی به اینترنت وای فای متصل هستیم و چه بهتر اگر نامحدود باشد دیگر فیلم و.. تفاوتی برایمان نخواهد داشت!
استفاده از اینترنت امروزه در جوامع بسیار کاربردی شده است. بسیاری از کار های روزانه به وسیله ارتباط اینترنتی انجام میپذیرد.

اگر از کاربران اینترنت های پر سرعت باشید حتما با مشکلات اینترنت حجمی مواجه هستید و همیشه به دنبال راه هایی هستید که مصرف خود را کاهش دهید.

راه کارهایی برای صرفه جویی در مصرف اینترنت

در این مطلب به آموزش روش های کاهش مصرف اینترنت میپردازیم.

چند روش برای کنترل میزان مصرف اینترنت وجود دارد که میتوان از آن ها استفاده کرد.

1. یکی از راه های کم کردن مصرف اینترنت استفاده از نسخه موبایل وب سایت ها است. این نسخه ها نسبت به نسخه اصلی از حجم کمتری برخوردار هستند.

2. عدم اتصال دائم به سرویس های مسنجر و ایمیل

راه کارهایی برای صرفه جویی در مصرف اینترنت

3. ذخیره کردن سایت هایی که در سرچ های خود یافته اید و آن ها را نیاز دارید در قسمت Bookmark

4. از دانلود فیلم و نرم افزار هایی که به آن ها نیاز ندارید اجتناب کنید.

5. اگر قصد دارید فایلی را برای چند نفر از طریق ایمیل ارسال کنید. به جای Attach کردن چند باره فایل آن ایمیل را Forward کنید.

6. آپدیت ویندوز خود را غیر فعال کنید تا به صورت اتوماتیک خود را بروز نکند.

راه کارهایی برای صرفه جویی در مصرف اینترنت

7. میتوانید از افزونه هایی برای کمپرس کردن اطلاعات سایت ها استفاده کنید که برای مرورگر ها ساخته شده اند. مانند افزونه Data Compression Proxy برای مرورگر گوگل کروم
 
8. با استفاده از آدرس زیر در مرورگر کروم میتوانید اطلاعات خوبی از حجم صفحات بارگذاری شده دریافت کنید.
chrome://net-internals/#bandwidth
 
9. از افزونه هایی که تبلیغات مزاحم سایت ها را مسدود میکنند استفاده کنید (Remove Ads)
 
10. استفاده از نرم افزار های کنترل و نظارت بر مصرف اینترنت کمک بسیاری میتوانند به کاهش مصرف حجم اینترنت کنند
۱۲ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۳۰

 رمز عبوری که هرگز فاش نمی شود

با استفاده از این آموزش می‌توانید یک رمز عبور مناسب انتخاب کنید و امنیت فعالیت‌های اینترنتی خود را افزایش دهید.
یک رمز عبور خوب باید طولانی و حداقل بیشتر از هشت کاراکتر طول داشته باشد. پژوهشگران رمزعبور های 12 حرفی‌ را امن‌ترین و آسان‌ترین روش برای جلوگیری از کشف رمزعبور انتخاب کردند. طبق این تحقیق، یک هکر برای شکستن یک رمزعبور 12 حرفی‌ نیاز به 17 هزار و 134 سال دارد. اما پژوهشگران اذغان دارند که به خاطر سپردن دوازده حرف برای سایت‌ها و سیستم های مختلف کاری دشوار است و چند راه حل برای این مشکل ارائه می‌‌دهند.

رمزهای عبور خود را قوی انتخاب کنید

ویژگی های رمز عبور خوب

برای داشتن یک رمز عبور مناسب و مطمئن باید ترکیبی از روش‌های مختلف را به‌کار گرفت، اما یک رمز عبور مطمئن چه ویژگی‌هایی دارد؟ به‌طور کلی ویژگی‌های یک رمز عبور خوب عبارت‌اند از: در واژه‌نامه‌ها یافت نشود، حاوی اعداد و کاراکترهای ویژه باشد، ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ باشد، طول آن کمتر از ۱۰ کاراکتر نباشد و به سادگی نتوان آن را بر اساس اطلاعات شخصی شما (مانند تاریخ تولد، کد پستی خانه‌، شماره تلفن و...) حدس زد.

برای ساختن یک رمز عبور مناسب، تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت، می‌توانید با بیشتر این روش‌ها آشنا شوید، اما به طور کلی کارشناسان مسائل امنیتی همواره تاکید می‌کنند یک رمز عبور مناسب باید ترکیبی از حرف کوچک، بزرگ، اعداد و علایم باشد؛ البته شما می‌توانید روش خاص خود را هم داشته باشید اما این نکته را به یاد داشته باشید که اگر برای تعیین رمز عبور روشی خاص خود دارید آن را به هیچ کدام از دوستان و اطرافیان خود آموزش ندهید؛ به هر حال و به قول معروف دیوار موش دارد و موش هم گوش دارد.

ممکن است شیوه خاص شما دهان به دهان چرخیده و به دست دشمنان شما برسد و بعدها علیه خود شما از آن استفاده شود، اما بد نیست که با برخی از روش‌های رمزگذاری معمول آشنا شوید:

استفاده از ! به جای i یا @ به جای a (فقط به یاد داشته باشید که این کار را به صورت تصادفی انجام دهید و به‌عنوان یک قانون کلی استفاده نکنید). استفاده یکی در میان از کلید شیفت؛ مثلا رمزی مانند behnam را می‌توانید به شکل BeHnAm به کار برید.

تایپ کردن ده‌انگشتی با قراردادن انگشتان در خانه‌های اشتباه: در این روش کلمه یا جمله مورد نظر خود را انتخاب و آن را به خاطر بسپارید اما در هنگام تایپ حروف ردیف بالایی یا پایینی را جایگزین کلمه یا جمله مورد نظر خود کنید.

به عنوان مثال کلمه behnam با جایگزینی حروف ردیف بالایی همین کلمه تبدیل می‌شود به کلمه نامفهوم g3hqj، البته همانطور که گفته شد سعی کنید در بین حروف از اعداد نامنظم مانند 6،8،2،5،0 یا کاراکترهایی همچون @،&،*،$ هم استفاده کنید.

یک روش دیگر انتخاب رمز عبور این است که کلمه یا جمله‌ای فارسی را به عنوان رمز عبور در نظر گرفته به جای حروف فارسی از حروف انگلیسی‌ای که روی آن حروف فارسی قرار گرفته است استفاده کنید. به‌عنوان مثال کلمه عبور «بهنام» در این روش می‌شود «fikhm».

البته این نکته را در نظر داشته باشید که در برخی از صفحه کلید‌ها در زبان‌های مختلف مانند زبان آلمانی ممکن است چیدمان کلید‌ها با صفحه کلید‌های استاندارد متفاوت باشد.

حال که رمز عبور مورد نظر خود را ساخته‌اید بهتر است ببینید که آیا رمزی قدرتمند انتخاب کرده‌اید یا ضعیف. البته بسیاری از سرویس‌های اینترنت در این بخش به شما کمک می‌کنند.

به عنوان مثال در هنگام تعیین رمز عبور در سرویس پست الکترونیکی یاهو و یا جیمل، زمانی که رمز عبور خود را وارد می‌کنید به شما گفته می‌شود که میزان نفوذپذیری رمز مورد نظرتان چند درصد است.

اما حال که شیوه حرفه‌ای رمزگذاری را یاد گرفتید بهتر است تعیین میزان قدرت رمز مورد نظر خود را هم به‌طور حرفه‌ای بسنجید. سایت‌های اینترنتی زیادی برای کار وجود دارد که یکی از بهترین آنها www.passwordmeter.com است. در این سایت و با تایپ رمز عبور مورد نظر، اطلاعات زیادی پس از تجزیه و تحلیل رمز عبور مورد نظرتان به شما داده می‌شود.

همانطور که گفته نکته‌ای که در این بین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید این است که نباید از یک رمز عبور برای تمام حساب‌های کاربری خود استفاده کنید. در اینجا بهتر است یک روش دیگر هم برای خود در نظر بگیرید تا رمز عبورتان با اندکی تغییر برای دیگر حساب‌های خود به کار گیرد.

به عنوان مثال اضافه کردن یک کد در ابتدا، انتها یا وسط رمز عبور برای حساب‌های مختلف؛ اگر رمز عبور شما کلمه‌ای مانند behnam است می‌توانید از رمز عبور beh010nam برای یک حساب کاربری و beh020nam برای حساب کاربری دیگرتان استفاده کنید.

۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۵۹

 ممکن است شما از اهمیت رنگ‌ها در طراحی وب‌سایت با خبر نباشید و برای شما آبی یا سبز بودن یک سایت مهم نباشد، حال جالب است بدانید که رنگ‌ها می‌توانند تفاوت‌های عمده و قابل توجهی را برای مخاطبان وبلاگ شما به وجود بیاورند.در ورای هر رنگ و لحنی، موجی از تأثیرات روانی وجود دارد که در این پست قصد بررسی آنها را دارم.

انسان از راه‌های مختلفی به هیجان می‌آید. یکی از راه‌های هیجان زده کردن یک فرد استفاده از رنگ قرمز بر روی دیوارهای اتاق آن فرد است. دانشمندان قبلا این به این نتیجه رسیده بودند که فردی که در یک اتاق قرمز رنگ زندگی می‌کند، دارای ضربان قلب و فشار خون بالاتری نسبت به فردی است که در یک اتاق آبی رنگ زندگی می‌کند، رنگ قرمز نماد هیجان است.
درست به همین دلیل است که شرکت‌های تولید کننده فست فود از این رنگ به عنوان رنگ اصلی دوم استفاده می‌کنند که می‌توان به نمونه‌هایی چون پپسی، کوکا کولا و مک‌دونالد اشاره کرد.
رنگ‌ها احساسات را بر می‌انگیزندرنگ‌ها می‌توانند مردم را تحریک کنند، شوق مردم را افزایش بدهند و یا می‌توانند کاری کنند که افراد احساس صمیمیت و یا آرامش کنند.برای مثال سایت‌های شرکت‌های تولیدکننده نوشیدنی از رنگ قرمز استفاده می‌کنند، این رنگ تداعی کننده گرماست و باعث می‌شود تا شما به فکر نوشیدن بیفتید!

internet-logo-colors

رنگ‌های زیادی هستند که در طراحی یک وب‌سایت می‌توانند تأثیر عاطفی داشته باشند. (افرادی که تمایل به قانون‌شکنی دارند اغلب تحت تأثیر رنگ قرمزند تا رنگ آبی و به همین دلیل است که در ایالت تگزاس بیشتر از چراغ های قرمزاستفاده شده است!)
رنگ‌ها بر روی عملکرد فرد نیز تأثیر دارند. برای مثال رنگ قرمز به فرد سرعت و توانایی می‌بخشد این درحالی است که ممکن است همیشه این موضوع به سود آنها نباشد، درحالی که رنگ آبی مردم را به فکر کردن قبل از انجام کاری وامی‌دارد. شاید این دلیل آنست که تابلوی ایست قرمز رنگ است، شما بعد از دیدن این تابلو احساس نیاز میکنید تا توقف کنید و این احساس را دارید که در صورت عدم انجام این کار به خطر می‌افتید.
ترکیب رنگ‌هاترکیب رنگ‌ها در صورتی می‌تواند مفید باشد که به درستی استفاده شود. ترکیب رنگ‌های مکمل نیز کاری است که بعضی از افراد انجام می‌دهند ولی انجام این کار نباید همیشگی باشد و فقط گاهی اوقات کار درستی است.
در این کار نباید زیاده‌روی کرد زیرا تأثیرات نامناسبی را روی چشم افراد می‌گذارد. برای مثال به یک وب‌سایت با پس‌زمینه سیاه رنگ و نوشته‌های صورتی فکر کنید، این تصویر به قدری ناخوشایند است که شما می‌خواهید هرچه زودتر از شر آن خلاص شوید!
در ترکیب رنگ‌های مکمل باهم رازی وجود دارد.یک خط سفید رنگ باریک با حاشیه سیاه یا طوسی بکشید، این شکلِ دورنگ به گونه‌ای عمل میکند که چشمان شما آن رنگ‌ها را جدا می‌بینند،به لوگوی پپسی در ذیل توجه کنید:
رنگ‌های قرمز و آبی نه با یک خط سفید نازک بلکه به وسیله یک خط سفید نسبتا ضخیم از هم جدا شده‌اند، این شکل ترکیب دو رنگ آبی و قرمز را نسبت به زمانی که این دو رنگ دقیقا در کنار هم قرار گرفته‌اند، بهتر نمایش می‌دهد.
رنگ‌ها و فرهنگ‌هادر هر گوشه از جهان رنگ‌ها دارای معنای خاص خود هستند. برای مثال در چین رنگ قرمز نشانه شانس است در حالی که همین رنگ در آلمان نشانه محرومیت و کمبود است.
شرکت‌های بزرگ پیش از شروع یک فروش جدید، هزینه‌های زیادی را صرف مطالعه تأثیر رنگ‌ها در فرهنگ‌های مختلف می‌کنند. شاید غیر ممکن به نظر برسد ولی استفاده از رنگ‌های نامناسب باعث از دست دادن مشتری برای این شرکت‌ها می‌شود.
این شرکت‌ها افراد متخصص را استخدام می‌کنند تا برای آنها تحقیقاتی را درباره تأثیر رنگ‌ها انجام دهند و نتیجه را (که همیشه مطلوب نیست)، به آنها ارائه کنند.
هر طراح وب (یا به صورت عمومی هر فردی) تمایل دارد تا رنگ‌ها و یا ترکیب آنها را در مکان‌های مختلف، آنگونه که دوست دارد، به کار ببرد.
دخالت سلایق شخصی در هنگام کار با رنگ‌ها وسیله مناسبی برای درآمدزایی نیست. برای یک طراح وب کنار گذاشتن سلایق شخصی و فقط تمرکز روی مشتریان و نیازهای آنها، از مهم‌ترین کارهاست.
استفاده از رنگ ها برای یک وب سایتکنار هم چیدن رنگ‌ها در یک وب‌سایت، چیزی فراتر از چینش رنگ‌های مورد علاقه در کنار هم و تبدیل آنها به طرح است. این به این معنی است که استفاده از رنگ‌ها به گونه‌ای که پاسخگوی نیازهای مخاطبین و مشتریان باشد، باید در دستور کار طراحی قرار بگیرد.
اگر شما مخاطبین خود را به خوبی بشناسید و بدانید که چه رنگ‌هایی می‌تواند تأثیرگذارتر باشند، نیمی از راه را طی کرده‌اید. این گونه نیست که شما با استفاده از یک رنگ بتوانید هر بازدید کننده‌ای را مخاطب ثابت وب‌سایت کنید، پس بهتراست مشخص کنید کدام رنگ می‌تواند در رسیدن شما به هدفتان به کمکتان بیاید.

choose-the-right-colors

 

۰۸ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۳۲

۶ گام ساده برای یافتن شغل مناسب

 افرادی که به دنبال کار می‌گردند، وقت زیادی را صرف جستجو در سایت‌ها و فرستادن رزومه کرده بدون اینکه پاسخی دریافت کنند، چه برسد به اینکه وقت مصاحبه هم بگیرند. جستجوی موثر شغلی و ایجاد علاقه در کارفرما نیازمند تفکر دقیق، پژوهش و استراتژی است. برای بهبود جستجوی کار و قرار گرفتن در مسیر شغل مورد علاقه خود، می توانید از ۶ گام زیر پیروی کنید.

۱- معیار جستجوی شغلی‌تان را بشناسید.

ابتدا آنچه را که در یک شغل بدنبالش هستید شناسایی کرده و پنج اولویت برتر خود را بسنجید – مثلا فرهنگ شرکت یا یک سِمت خاص. Paul Sandusky می‌گوید “اگر بدانید چه چیزی به شما بعنوان کارمند انگیزه می‌دهد، هدف‌گیری درخواست شغلی‌تان به سمت فرصت‌هایی که بیشتر با مهارت‌ها و تمایلات شما همخوانی داشته باشد، ساده‌تر است.”
انعطاف پذیر نیز باشید. Mariah DeLeon، مسئول رتبه‌بندی و مرور شغلی سایت Glassdoor می‌گوید “مسلما نمی‌خواهید ویژگی‌های شما به قیمت از دست دادن شغل و شرکت رویایی‌تان تمام شود.”
۲- فهرستی از شغل‌هایی که با معیارهایتان همخوانی دارند تهیه کنید.

حال که فهمیدید در شغل مورد نظر خود به دنبال چه هستید، حتما از این معیارها در هنگام جستجوی شغلی خود استفاده کنید. فهرستی تهیه کرده تا اطلاعات مرتبط را پیگیری کنید. Sheryl Sandberg زمانیکه از دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد فارغ التحصیل شد، برای سازماندهی جستجوی شغلی خود از یک صفحه اکسل استفاده می‌کرد. شما هم از فرمتی که بیشترین کاربرد را برایتان دارد استفاده کنید.
۳- شرح شغلی را به دقت بخوانید.

خواندن شرح شغل در حین جستجو برای کار ممکن است وقت‌گیر باشد اما در درازمدت در زمان صرفه‌جویی خواهد کرد، چرا که دیگر برای شغل‌هایی که خارج از حیطه‌ی کاری شماست درخواست نخواهید داد.
۴- رزومه و نامه‌ی ضمیمه ی آن را تهیه کنید.

حال که فهرستی از شغل‌های موردنظرتان را تهیه کردید، رزومه خود را آماده کنید.
به پیشنهاد DeLeon، پس از درخواست شغلی آنلاین، رزومه و نامه‌ی ضمیمه را برای کسی که در استخدام یا تصمیم‌گیری نقش دارد مثل مدیر یا مسئول بخش مورد نظرتان ایمیل کنید.
۵- شبکه ی ارجاعی خود را فعال کنید.

ارجاع کارمندان و معرفی افراد توسط تبلیغات کلامی، رایج‌ترین ابزارهای استخدام از خارج شرکت هستند. بسیاری از موقعیت‌های شغلی تبلیغ نمی‌شوند چرا که شرکت کردن در رویدادهای صنعتی و کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها، سمینارها و جلسات آموزشی هزینه‌بر هستند. به شبکه‌ی فارغ التحصیلان و سازمان‌های مختلف دسترسی داشته و با گروه‌هایی از افراد در تماس باشید و از منصب‌های خالی سوال کنید تا بدانند شما بدنبال کار می‌گردید.
همچنین، اجازه دهید دوستانتان بدانند که دنبال کار می‌گردید و از آنها درخواست کنید که آیا می توانید رزومه‌تان را برایشان ایمیل کنید تا راجع به تجربه و مهارت‌هایتان نظر بدهند. حداقل یکی از دوستانتان رابط خواهد بود -کسی که آشنایان زیادی دارد و به سرعت رابطه برقرار می‌کند- که افراد زیادی را می‌شناسد تا شما را راهنمایی کرده یا به آنها ارجاع دهد.
۶- پیگیری کنید.

اگر رزومه‌تان را فرستادید اما پاسخی دریافت نکردید، یک ایمیل دیگر بفرستید تا مطمئن شوید بخش منابع انسانی یا مدیر مربوط درخواست شما را دیده‌اند. DeLeon می‌گوید “یادداشت‌تان می‌تواند کوتاه باشد اما باید تکرار کنید که چرا می‌خواهید در آن شرکت مشغول به کار شوید و چه چیزهایی برای ارائه دارید تا در پیشرفت شرکت موثر باشید.”
پیگیری پس از مصاحبه‌ی حضوری یا تلفنی –که بهتر است همان روز مصاحبه انجام شود– هم نشانه ادب و تواضع است و هم نشان می‌دهد که برای انتصاب به آن شغل واقعا مشتاق هستید و نام شما در ذهن آن فرد برجسته‌تر می‌شود.
با اینکه در مسیر یافتن شغل هیچ سِر و جادویی وجود ندارد، اما تمرکز بر کیفیت جستجو بجای کمیت، بهترین راه حل است.

۰۸ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۱۵