پس از اینکه یک پرینتر را به صورت فیزیکی به دستگاه یا شبکه تان متصل کردید، می توانید با به اشتراک گذاری این دستگاه به هر کسی در شبکه تان اجازه دهید که ازآن استفاده کند. دوستان و همکارانتان در این شبکه می توانند به پرینتر به اشتراک گذاشته شده متصل شوند و از آن استفاده کنند.
می توانید پرینتر را طی مراحل زیر به اشتراک بگذارید:

مرحله اول :
مطمئن شوید که پرینتر بر روی کامپیوترتان فعال است. برای این کار به آدرس زیر بروید

Start→ Control Panel→Network and Internet→Network and Sharing Center
در نوار سمت چپ روی Change Advanced Sharing Settings کلیک کنید. پروفایل مناسب را انتخاب کنید(برای مثال Home یا Work ). زیر File and Printer گزینه ی Turn on file and printer sharing را فعال کنید. سپس دکمه ی Save Changes را کلیک کنید.

 

مرحله دوم:
به Start و سپس Devices and Printer بروید. در این پنجره روی پرینتری که می خواهید تنظیم کنید، کلیک راست کنید و سپس Printer Properties را انتخاب کنید.

مرحله دوم:

به Start و سپس Devices and Printer بروید. در این پنجره روی پرینتری که می خواهید تنظیم کنید، کلیک راست کنید و سپس Printer Properties را انتخاب کنید.

روی تب Sharing، می توانید تمام تنظیمات به اشتراک گذاری را ببینید.

همان طور که در تصویر زیر می بینید تمام گزینه ها غیرفعال هستند

مرحله سوم:

برای تغییر تنطیمات اشتراک گذاری، گزینه ی Share this Printer را فعال کنید. ویندوز ۷ به صورت اتوماتیک یک نام برای به اشتراک گذاری انتخاب می کند که در صورت نیاز می توانی این نام را تغییر دهید.

وصل شدن به دستگاه پرینتر به اشتراک گذاشته شده

مرحله اول
از منوی استارت وارد Control Panel و بخش Device and printers شوید.

مرحله دوم
بر روی گزینه Add a printer که در بالای پنجره قرار دارد کلیک کنید و سپس از گزینه های نمایش داده شده، Add a network, wireless or Bluetooth printer را انتخاب نمایید.

مرحله سوم
حالا ویندوز شبکه شما را اسکن می کند و پرینترهایی که برای به اشتراک گذاشته شدن وجود دارند را شناسایی می کند.

از لیست نمایش داده شده پرینتری را که می خواهید به آن متصل شوید را انتخاب کنید و گزینه Next را فشار دهید.

مرحله چهارم
حال ویندوز به پرینتر متصل می گردد و درایورهای مورد نیاز پرینتر برای چاپ را جستجو می کند. سپس ویندوز از شما تاییدی می گیرد و شروع به نصب درایورهای پرینتر می نماید. در ادامه و پس از پایان نصب درایورها یک پنجره باز شده و به شما اطلاع می دهد که کامپیوتر شما به پرینتر متصل شده است. گزینه Next را فشار دهید. به شما گزینه چاپ صفحه آزمایشی ارائه می گردد. شما می توانید در این مرحله صفحه آزمایشی را چاپ کنید و یا با فشردن دکمه Finish شروع به استفاده از پرینتر نمایید.

مرحله پنجم
حال شما می توانید از پرینتری که به آن متصل شده اید استفاده کنید.