کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

با سلام،در این مجموعه
آموزش نرم افزار و سخت افزار
ترفندهای کامپیوتر
مطالب جالب و تازه دیجیتالی
آموزش سیستم عامل ها و
راهنمایی برای خطاهای آن
معرفی تکنولوژی های..
و روش های آسان تر برای کار با کامپیوتر برای علاقه مندان ارائه می گردد.

علم کامپیوتر
http://www.pckiau.blogfa.com/

شهدای دهستان برون:
shohadayebrown.blogfa.com

دهستان برون:
www.bronferdows.blogfa.com

omrani943@gmail.com
omrani943_2006@email.com
تهیه و تنظیم:
مهندس عمرانی

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

یک دستگاه شبکه که از آن برای متصل کردن قطعات تشکیل دهنده یک شبکه با یک دیگر استفاده می‎شود سویچ نام دارد. معمولا سویچ‎ها در لایه دیتا لینک (لایه 2 از مدل OSI) برای پردازش و هدایت داده استفاده می‎شوند. سویچ‎های چند لایه (Multilayer switch) نوعی از سویچ هستند که داده را در لایه شبکه (لایه 3 از مدل OSI) و بالاتر پردازش می‎کنند. هاب نیز دستگاهی است که از آن برای اتصال دستگاه‎های شبکه (مثل دستگاه‎های اترنت) به یک دیگر استفاده می‎شود تا یک قطعه واحد از شبکه را تشکیل دهند. این دستگاه در لایه فیزیکی (لایه 1 از مدل OSI) کار می‎کند.
سویچ (switch) چیست؟
سویچ‎ها بخش مهمی‎ از شبکه‎های محلی اترنت مدرن هستند. در حالی که شبکه‎های محلی کوچک (دفاتر کوچک یا خانگی) از یک سویچ استفاده می‎کنند. شبکه‎های محلی بزرگ از چند سویچ مدیریت شده تشکیل می‎شوند. سویچ‎های مدیریت شده برای دستکاری و تغییر نحوه کارکرد یک سویچ راهکارهایی از قبیل رابط‎های خط فرمان را فراهم می‎کنند. سویچ‎هایی که در لایه دیتا لینک کار می‎کنند به دستگاه‎هایی که به پورت‎های آن متصل شده‎اند اجازه می‎دهد تا با ایجاد دامنه‎های برخورد جداگانه برای هر پورت بدون هیچ‎گونه تداخلی ارتباط برقرار کنند. برای مثال، چهار کامپیوتر را در نظر بگیرید (C1, C2, C3 و C4) که با استفاده از یک سویچ 4 پورت به شبکه متصل شده‎اند. C1 و C2 می‎توانند با یک دیگر ارتباط برقرار کنند، در حالی که C3 و C4 نیز بدون هیچ‎گونه تداخلی در ارتباط با یک دیگر هستند. همچنین سویچ‎ها می‎توانند به طور همزمان در چند لایه (مثل data link, network یا transport) کار کنند. به این نوع از سویچ‎ها، سویچ‎های چند لایه یا multilayer switch گفته می‎شود.

هاب (hub) چیست؟
هاب نیز دستگاهی است که از آن برای اتصال سایر دستگاه‎های موجود در شبکه به یک دیگر استفاده می‎شود. این یک دستگاه ساده است که بدون هیچ‎گونه مدیریتی ترافیک ورودی را منتشر می‎کند. این دستگاه هیچ اطلاعاتی را از ترافیکی که از طریق آن جریان دارد جمع آوری نمی‎کند، به همین دلیل چیزی در مورد منبع یا مقصد این ترافیک نمی‎داند. در یک هاب، ترافیک وارد شده به یک پورت از تمام پورت‎های دیگر خارج می‎شود. از آنجا که هاب‎ها این ترافیک را به تمام دستگاه‎های متصل شده به پورت‎هایش بازمی‎گرداند، ممکن است ترافیک غیرضروری به دستگاه‎های موجود در شبکه ارسال شود. دستگاه‎ها خودشان باید به وسیله بررسی اطلاعات آدرس موجود در هر بسته تشخیص دهند که آیا یک بسته برای آنها ارسال شده است یا خیر. این فرآیند تکراری می‎تواند در یک شبکه بزرگ با حجم زیادی از جریان ترافیک مشکل ساز شود. از هاب می‎توان در شبکه‎های کوچک که این فرآیند تکرار قابل کنترل است استفاده کرد.

چه تفاوتی بین سویچ و هاب وجود دارد؟
با وجودی که از هر دو دستگاه سویچ و هاب می‎توان برای اتصال قطعات شبکه به یک دیگر استفاده کرد، اما تفاوت‎های عمده‎ای بین این دو وجود دارد. یک هاب دستگاه ساده‎ای است که تمام ترافیک ورودی به خود را به تمام پورت‎هایش ارسال می‎کند. این می‎تواند باعث جریان مقدار زیادی ترافیک غیرضروری به شبکه و در نتیجه باعث تصادم شود. از طرف دیگر سویچ‎ها اطلاعاتی در مورد دستگاه‎های متصل به خود جمع آوری کرده و ترافیک ورودی را تنها از طریق پورت(های) مرتبط هدایت می‎کند. این قابلیت همچنین این امکان را نیز فراهم می‎کند تا تبادلات انجام گرفته از طریق این سویچ را مدیریت کرد. در نتیجه، هاب‎ها برای شبکه‎های کوچک مناسب هستند و سویچ‎ها برای شبکه‎های بزرگ با حجم زیادی از ترافیک تبادل شده کاربرد دارند.

۱۷ مهر ۹۷ ، ۱۶:۴۲

پیش‌تر با معرفی اپلیکیشن‌های واسط یا معرفی ربات تلگرام نحوه دانلود ویدیو از اینستاگرام را آموزش دادیم ولی این بار کار بسیار بسیار راحت تر است. در حد چند تقه ساده!

چگونه ویدیوهای اینستاگرام را در تلگرام دانلود کنیم؟
وارد اینستاگرام شوید:
ابتدا درقسمت بالا سمت چپ ویدیو مورد نظر در اینستاگرام روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه Copy Share URL را انتخاب کنید.

 

اکنون آدرس URL ویدیو در کیبورد گوشیتان ذخیره شد. دیگر با اینستاگرام کاری ندارید.

وارد تلگرام شوید:
در قسمت نوشتن متن در یک گفت و گوی دلخواه URL کپی شده را Paste کنید.

اکنون می‌توانید ویدیو را تماشا یا دانلود کنید. برای دانلود ویدیو نیز کافیست روی یک قسمت خالی (مانند شکل) ضربه بزنید و پساز اینکه کادر جدید باز شد گزینه Save to downloads را انتخاب کنید.

 

۱۷ مهر ۹۷ ، ۱۶:۲۱