کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

با سلام،در این مجموعه
آموزش نرم افزار و سخت افزار
ترفندهای کامپیوتر
مطالب جالب و تازه دیجیتالی
آموزش سیستم عامل ها و
راهنمایی برای خطاهای آن
معرفی تکنولوژی های..
و روش های آسان تر برای کار با کامپیوتر برای علاقه مندان ارائه می گردد.

علم کامپیوتر
http://www.pckiau.blogfa.com/

شهدای دهستان برون:
shohadayebrown.blogfa.com

دهستان برون:
www.bronferdows.blogfa.com

omrani943@gmail.com
omrani943_2006@email.com
تهیه و تنظیم:
مهندس عمرانی

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

اسلاید هوش مصنوعی _اساد آقای مهندس فتحی

 دانلود

۲۵ آذر ۹۴ ، ۱۰:۵۳

 آداب مهم معاشرت در شبکه های اجتماعی

۱- هر چیزی را فوری share نکنید!

هر مطلب جذاب یا هیجان‌انگیز یا محیرالعقولی که به دست‌تان می‌رسد یا جایی در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی و حتی وب‌سایت‌های خبری می‌بینید فوری share نکنید. تأمل کنید ببینید اصلاً با عقل سلیم شما با تجربه‌ها و شهود شخصی‌تان  هماهنگ و متناسب است یا نه. اگر نیست، کمی بیشتر تأمل کنید.

قبل از share کردن از ۲-۳ تا آدم معتبر بپرسید، ببینید آنها مطلب را منطقی می‌دانند یا نه. کمی جستجو کنید. دنبال منبع اصلی و اولیه خبر بگردید. بله، می‌دانم! این کارها یه کمی سخت و وقت‌گیر هستند. اما بهتر از این است که شما یک آدم نامعتبر و ابله به نظر برسید که به‌محض این‌که خبری به دستش می‌رسد مثل توپ به بقیه پاس می‌دهد.

خودتان را باور کنید! باور کنید که گاهی شهود و عقل سلیم شما بهتر از خیلی‌ها کار می‌کند! این دلیل نمی‌شود که چون چیزی را همه دارند به اشتراک می‌گذارند، شما هم فورا همان کار را بکنید که از قافله عقب نیفتید! باور کنید تا حالا به هیچ کس بابت سرعت در شیر کردن مطالب و کلیپ‌ها و تعدد پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی جایزه نداده‌اند!

۲-  هر چیزی را هر جایی پست نکنید!

هر جا که عده‌ای جمع شده‌اند، دلیل بر آن نیست که منتظر درافشانی‌های فورواردی شما باشند! آنها ممکن است با هدف مشخصی گرد هم آمده‌اند و علاقه‌مند به مطالب خاصی هستند و مطالب به‌خصوصی به دردشان می‌خورد. وقتی وارد یک گروه می‌شوید، نگاهی به پست‌های قبلی بندازید، چند روزی تماشاگر بمانید تا بفهمید چه چیزهایی مورد توجه و علاقه‌ اعضای آن گروه است. حتی نگاهی به فهرستاعضا بندازید. ممکن است بعضی از آنها را بشناسید. با خودتون تصور کنید اگر شما به مجلسی دعوت بشوید که همان آدم‌ها و یک عده آدم دیگه باشند که برای هدف تقریبا مشخصی دور هم جمع شده‌اند (مثلا اهداف شغلی، علمی، سرگرمی و …) شما چه طور مطالبی را ممکن است آنجا مطرح کنید.

آیا مثلا در یک گروه علمی، شروع به جوک گفتن و خبر دادن از یک حراجی توپ لباس مارک‌دار یا اظهارات فلان مسئول سیاسی کشور می کنید؟! فکر کنید اگر این کار را در آن مجلس بکنید دیگران به چه چشمی به شما نگاه خواهند کرد!؟ به چشم یک ابله؟ یا آدمی که آن قدر بلوغ اجتماعی پیدا نکرده که بتواند متناسب با شرایط و موقعیت حرف بزند و رفتار کند!؟

 

۳-  لطفا از شدت آزادی بیانی که در گروه‌های مجازی وجود دارد،ذوق‌زده نشوید!

دچار بدفهمی از مفهوم آزادی بیان نشوید! آزادی بیان در هیچ جای دنیا مفهومش این نیست که هر جا رفتید هر چیزی که دلتان خواست بگویید! اگر یک عده دور هم جمع شده‌اند که مثلا فقط بحث ادبی بکنند یا شعر و متن ادبی به اشتراک بگذارند، به انتخاب‌شان احترام بگذارید، و حرف‌های سیاسی خود را در گروه دیگری اظهار کنید که افرادش با هدف شنیدن و بحث کردن درباره‌ مسائل سیاسی دور هم جمع شده‌اند.

 

۴- اول از همه، اهداف گروه‌تان را مشخص کنید.

اگر گروهی می‌سازید قبل از هر چیز اهداف و قواعد آن  را برای خودتان مشخص کنید. باری به هر جهت نباشید. حتی خوب است که اهداف و قوانین گروه را برای افرادی که وارد می‌شوند بگویید تا محدوده انتظارات افراد از گروه و پست‌های مورد قبول در گروه مشخص باشد. این توافق اولیه مانع از دلخوری‌های بعدی و از هم پاشیدن گروه می‌شود.

 

 ۵- هر کسی را به هر گروهی اضافه نکنید

اگر کسی را به گروهی مجازی دعوت می‌کنید، مطمئن شوید که می‌داند یا می‌تواند بفهمد آنجا چه خبر است. اگر فکر می‌کنید به هر دلیل برایش سخت است که سریعا بفهمد، خودتان برایش توضیح بدهید که آنجا چه خبر است و عرفاً چه مطالب و گفت و گوهایی پذیرفتنی است و اعضا علاقه‌مند خواندن چه نوع مطالبی هستند، و احیانا چه مطالبی مورد علاقه‌ اعضا نیست.

۶- حجم خبرهای بدی را که به اشتراک می‌گذارید خودآگاهانه و با وسواس کنترل کنید!

من نمی‌گویم در پیرامون ما همه چیز به سامان است، گریزی هم از دیدن و شنیدن خبرهای بد وجود ندارد.

ولی دوباره و دوباره  به اشتراک گذاشتن و غرغرکردن و حرف‌های بی حاصل زدن آیا تغییری در واقعیت ایجاد می‌کند؟ سوهان اعصاب خودتون و بقیه نشوید! از این که شبکه‌های اجتماعی اینترنتی و موبایلی امکان درمیان گذاشتن غرغرها و خبرهای بد را فراهم کرده، ذوق زده نشوید! خبرهای بد را بگذارید دیگران بدهند! چرا شما نویدبخش خبرهای خوب، خوشحال‌کننده و انر‍ژی بخش نباشید؟ چرا باید وقتی مردم اسم شما را می‌بینند منتظر باشند که تنشی به آنها وارد شود؟ چرا نباید وقتی اسم و عکس شما را می‌بینند منتظر یک متن یا خبر امیدبخش، الهام بخش و انرژی ده باشند؟

۷-  گاهی تماشاگر باشید

اصلا اگر حرفی ندارید یا خبر خاص و قابل عرضی که با علایق و سلایق اعضای شبکه‌تان هماهنگ باشد، ندارید چرا باید چیزی پست کنید؟ مگر ما از همه وسایلی که دور و برمان است وقتی هیچ ضرورتی نیست استفاده می‌کنیم که از تکنولوژی ارتباطات اینترنتی و موبایلی استفاده کنیم؟

  

۸-  واکنش سریع نشان ندهید

وقتی در جمع یکی به شما حرفی می‌زند که برخورنده به نظرتان می‌رسد، فورا جواب ندهید! آب بخورید و کمی فکر کنید (حتی بیش از چند ساعت) و از خودتون بپرسید آیا اصلا روی صحبتش با شما بوده یا مطلبی کلی گفته؟ آیا واقعا قصد آزردن شما را داشته؟ آیا حرفش منطقی بوده؟ آیا لازم است فوری حرفش را به خودتان بگیرید و واکنش تند نشان بدهید؟ اصلا اگر واکنش نشان ندهید اتفاق مهیبی می‌افتد؟ یا می‌توان یک تذکر خصوصی داد،  بی آنکه جمع به تشنج کشیده بشود و کام همه تلخ شود؟

  

۹-  همیشه حواس‌تان باشه که چه پست می‌کنید

در بعضی از شبکه‌ها از جمله شبکه‌های موبایلی امکان ویرایش یا حذف پیام‌ها وجود ندارد و روی وب هم این امکان محدودیت دارد و پاک کردن ظاهری یک پست لزوما به معنی حذف آن از همه جا نیست و بنابراین به شکل‌های مختلف ممکن است همچنان در دسترس دیگران باشد.

اگر فکر می‌کنید مطلبی ممکن است باعث سوء استفاده کسی شود، بنا را بر این بگذارید که این شبکه‌ها امنیت چندانی ندارند و شما نمی‌توانید دسترسی افراد را به پست‌هایتان کنترل کنید، حتی با تنظیمات.

  

۱۰-  مطالب متناسب با مخاطب پست کنید

سعی کنید کم گو و گزیده‌گو باشید، یعنی مطالب را به فراخور علایق و سلایق و نیازهای مخاطب ها انتخاب کنید و هر چیزی را برای هر کسی و هر گروهی نفرستید. این دقت نظرها، شما را چهره‌ای هوشمند، خوش‌ذوق و باعاطفه نشان می‌دهد. فله‌ای پست کردن مطالب یعنی فرستنده قدرت یا حوصله‌ دسته بندی مطالب و شناخت مخاطب‌ها را نداشته و اینها نشانه‌های هوشمندی و علاقه و عاطفه‌ فرستنده نسبت به مخاطب‌ها را تداعی نمی‌کند.

 

۲۲ آذر ۹۴ ، ۱۳:۵۷


نکاتی که هنگام خرید مودم ADSL بهتر است رعایت کنید
با توجه به افزایش روز افزون ارتباطات این روز ها افراد زیادی از اینترنت ADSL استفاده میکنند اما در این بین کسانی هستند که تصمیم دارند بعد از چند سال مودم ADSL قدیمی خود را عوض کنند در این مطلب نکاتی کاربردی برای این افراد بیان میکنیم تا مودمی بر حسب نیازشان تهیه کنند.

مودم های ADSL به چند دسته تقسیم میشوند مودم های بیسیم و مودم های کابلی به طور کلی اگر از مودم خود فقط برای استفاده کامیپوتر میخواهید استفاده کنید مودمی تهیه کنید که ارتباط آن کابلی باشد، اما اگر در منزل چندین دستگاه و تلفن هوشمند دارید توصیه میکنیم حتما یک مودم وایرلس خریداری کنید.

نکته مهم که در انتخاب مودم های وایرلس باید به آن توجه کنید استاندارد مورد پشتیبانی مودم است که امروزه اکثر مودم ها از استاندارد N پشتیبانی میکنند و نوع دیگری از مودم ها که نسبت به مودم های سری N گران تر هستند از استاندارد AC پشتیبانی میکنند که مزیت این مودم ها نسبت به مودم های N پهنای باند انتقالی توسط آن است که با توجه به فرکانس 5GHz آن حجم دیتای بیشتری نسبت به استاندارد N با فرکانس متداول 2.4 GHz انتقال میدهد

اگر تعداد دستگاه های بیسیم کمی به مودمتان در خانه وصل میشوند و از مودم در یک فضای کوچک استفاده میکنید احتیاجی به مودم های چند آنتنه ندارید اما اگر دستگاه های زیادی به مودم وصل میشوند و خانه بزرگی دارید یا این که دوست دارید در خیابان یا طبقات دیگر ساختمان اینترنت داشته باشید و تلفنتان به راحتی به مودم وصل شود پپیشنهاد میکنیم مودم های حداقل 2 آنتنه تهیه کنید ،معمولا مودم های دو آنتنه پهنای باند انتقالی معادل با 300 مگابیت بر ثانیه را انتقال میدهند .

امکانات جانبی بعضی از مودم ها دارای یک پورت اضافی یو اس بی هستند که از آن میتوانید برای اشتراک گذاری اطلاعات به عنوان مثال هارد دیسک خود با دستگاه های متصل استفاده کنید.

 

توجه داشته باشید پارامتر های زیادی در انتخاب مودم و قیمت نهایی آن دخیل هستند و ما در اینجا فقط نکات مهم را برای افراد مبتدی بازگو کردیم ،امیدواریم که این مقاله مفید واقع شده باشد.

۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۸

ترفندی در ویندوز 10: فیلم گرفتن از محیط دسکتاپ

اگر همایش معرفی ویندوز 10 را دنبال کرده باشید حتما می دانید یکی از ویژگی های جدیدی که مایکروسافت برای کاربران این سیستم عامل و به خصوص دوست داران بازی ارائه کرده، امکان فیلم برداری از محیط بازی و به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های مربوط است.

سیستم عامل جدید مایکروسافت کم کم جای خود را بین کاربران باز می کند و به تدریج افراد بیشتری ویندوز 10 را به عنوان سیستم عامل اصلی خود انتخاب می کنند. طبق آخرین گزارش هایی که از طرف مایکروسافت منتشر شده، در حال حاضر بیش از 110 میلیون نفر در سرتاسر جهان به ویندوز 10 مهاجرت کرده اند و این روند همچنان سیر صعودی دارد. درس هایی که مایکروسافت از ویندوز 8 و بروزرسانی اجباری آن یعنی ویندوز 8.1 گرفت باعث شد آنها تمام تلاش خود را برای کم نقص ارائه دادن نسل بعدی سیستم عامل های خود به کار بگیرند و با نظرخواهی از کاربران سعی کنند امکانات هر چه بیشتری را در ویندوز 10 بگنجانند.

حتما تا به حال به وسیله مقالات و آموزش هایی که منتشر شده با برخی از ویژگی های جدید و ارتقا یافته ویندوز 10 آشنا هستید. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی دیگر از این ویژگی های ساده و بسیار کاربردی را با هم مرور کنیم.

برای مثال به کمک این ویژگی که در برنامه xbox وجود دارد می توانید زمانی که در حال بازی کردن FIFA 16 هستید و یک گل زیبا به ثمر می رسانید از آن فیلم گرفته و برای دوستانتان در شبکه xbox ارسال کنید. اما نکته جالب آنجاست که مایکروسافت این قابلیت را با زبان بی زبانی در محیط دسکتاپ هم قرار داده است.

روش کار بسیار ساده است. کافی است زمانی که در محیط دسکتاپ (یا هر برنامه دیگری) هستید کلید های Windows Key+G را همزمان فشار دهید. پس از چند لحظه پیامی روی صفحه نمایش داده می شود که از شما می پرسد آیا مطمئن هستید الان در محیط یک بازی هستید؟ در واقع نیازی به تحلیل فلسفی نیست و می توانید خیلی راحت گزینه Yes را انتخاب کنید (به هر حال اگر محدودیتی وجود داشت مایکروسافت می توانست به راحتی آن را در محیط دسکتاپ غیر فعال کند). حالا با فشردن مجدد همان دو کلید پنجره کوچکی نمایش داده می شود که می توانید با کلیک کردن روی علامت دایره (مورد دوم از سمت راست) شروع به فیلم برداری از محیط برنامه ای که در آن هستید کنید.

برای دسترسی به فیلم های گرفته شده هم می توانید به بخش Game DVR در خود برنامه xbox مراجعه کرده یا در پوشه مربوط به اکانت خودتان (از درایو C یا از my documents می توانید به آن دسترسی داشته باشید) مسیر Video >> Captures را پیدا کنید. لازم به گفتن نیست که با استفاده از Game DVR در برنامه xbox می توانید فیلم های گرفته شده را ویرایش کنید و دستی به سر و روی آنها بکشید.
منبع:sakhtafzarmag.com

۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۰

مدیریت مسدود شده‌ها در جیمیل

چند وقت پیش ترفندی را برای مسدود کردن کاربران در جیمیل به شما آموزش دادیم. با استفاده از این ترفند و قابلیت جدید مسدود کردن دلخواه کاربران در جیمیل می‌توانید هر کاربری را که تمایل داشته باشید به‌عنوان کاربر مزاحم مسدود (Block) کنید. از لحظه‌ای که یک کاربر مسدود شود نیز دیگر هیچ ایمیلی از او در صندوق ورودی ایمیل‌های شما مشاهده نمی‌شود و همه ایمیل‌های ارسالی او به شما به‌طور خودکار به سطل زباله ایمیل منتقل می‌شود.

این قابلیت در بسیاری از موارد مفید است، اما گاهی ممکن است به اشتباه کاربری را مسدود کنید که قصد مسدود کردن او را نداشته‌اید. همچنین ممکن است کاربری را برای مدتی مسدود کنید و به‌دلایلی بخواهید او را از فهرست مسدودشده‌ها خارج کنید. برای انجام این کار و خروج هریک از کاربران از فهرست مسدودشده‌ها در جیمیل می‌توانید از روش زیر کمک بگیرید:

1 ـ ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس جیمیل وارد شوید.

2ـ از بالا سمت راست روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است کلیک کرده و از منوی به‌نمایش درآمده نیز گزینه Settings را کلیک کنید.

3ـ به تب Filters and Blocked Addresses مراجعه کرده و در پایین صفحه، کلید Unblock را مقابل نام هریک از افرادی که قصد دارید از فهرست مسدودشده‌ها خارج شوند کلیک کنید.

توجه داشته باشید برای خارج کردن مجموعه‌ای از کاربران از فهرست مسدودشده‌ها کافی است علامت چک‌مارک کنار هریک از کاربران موردنظر را فعال و در پایان روی گزینه Unblock selected addresses کلیک کنید.

۱۸ آذر ۹۴ ، ۱۱:۵۳

 

روزی امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در حدی بود که فقط شرکت ها و افراد سرمایه دار قادر به خریداری آن بودند. تا این که کم کم شرکت های تولیدات کامپیوتری با تولید IC های پیشرفته و کم حجم و ازران توانستند تولیدات خودشان را به مردم عادی نیز عرضه کنند. امروزه با تولید حافظه های فلش ، کولدیسک و … امکان جابجایی و انتقال برنامه ها به سادگی استفاده از یک هارد دیسک در کامپیوتر می باشد.
با پیشرفت سخت افزار ، نرم افزار های پیشرفته ای با نام Portable نیز تولید شد. نرم افزار های Portable احتیاجی به نصب بر روی ویندوز ندارند و به راحتی قابل حمل و انتقال به انواع مختلف کول دیسک ها و حافظه های جانبی هستند . بنابراین شما قادرید تا از نرم افزارهای مورد علاقه خود در کامپیوترهای دیگر مثل کافی نت ها ، و ادارات استفاده کنید آن هم بدون آنکه آن را نصب کرده باشید.در این میان نرم فزار های پرکابرد زیادی به صورت پورت ایبل تولید شدند که نرم افزار واژه پرداز ورد نیز به صورت پرت ایبل نیز عرضه شد. در مورد این واژه پرداز (Portable Word) می توان گفت که به راحتی تمامی فایلهای تایپ شده در word2003-word200-word97 را می توان در آن گشوده و ویرایش کرد. همچنین قادرید تا خود اقدام به ایجاد یک فایل متنی در این نرم افزار کرده و سپس آن را به کامپیوتر دیگری انتقال دهید . این نرم افزار بسیار کم حجم می باشد و همه می توانند آن را با خطوط کم سرعت نیز دانلود کنند.
آدرس فایل:
http://msi.bpums.ac.ir/UploadedFiles/xfiles/File/IT/Software/Word%20Portable.rar
رمز فایل : it.bpums.ac.ir

۰۷ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۶

آموزش ثبت نام در تلگرام Telegram:
۱- برنامه تلگرام Telegram را نصب کنید.

۲-بعد از اجرای برنامه start messaging را بزنید.

تلگرام Telegram یکی از امن ترین شبکه های گفتگو برای کاربران اندرویدی به شمار می رود. زیرا شما می توانید تعیین کنید که در یک دوره زمانی مشخص تمام حافظه ذخیره شده از چت ها و گروپ چت های شما از سرور پاک شود و خود سیستم نیز این کار را به صورت خودکار هر چند وقت انجام خواهد داد.

از قابلیت های تلگرام Telegram می توان به پیام رسانی سریع و دقیق، امکان چت گروهی، امکان ایجاد چت روم رمز دار، ایجاد شبکه امن برای گفتگو، اطمینان از در امان ماندن از دست هکر ها و … اشاره کرد. شاید نقص هایی هم چون تماس تصویری یا صوتی این نرم افزار را از سایر رقبا کمی دور کرده باشد اما گاهی باید امنیت را فدای امکانات کرد.

برخی از امکانات و قابلیت های کلیدی اپلیکیشن تلگرام Telegram اندروید :
* دارا بودن رمزنگاری فوق العاده قدرتمند برای حفظ حریم خصوصی کاربران که همتا ندارد!
* امکان ارسال عکس ها، ویدئوها و فایل ها تا حجم حداکثر ۱۰۰۰ مگابایت (۱ گیگ)
* ذخیره تمامی مکالمه های شما در سرورهای ابری برنامه برای دسترسی با دستگاه های دیگر
* امکان ایجاد و چت به صورت گروهی با اتاق های گفتگوی تا حداکثر ۲۰۰ نفر
* در اختیار قرار دادن انواع شکلک های فوق العاده زیبا برای استفاده در محیط چت توسط کاربر
* صد درصد رایگان (برخلاف مسنجرهایی همچون واتس آپ که پس از مدتی باید هزینه ای پرداخت شود)

آموزش ثبت نام در تلگرام Telegram:
۱- برنامه تلگرام Telegram را نصب کنید.

۲-بعد از اجرای برنامه start messaging را بزنید.

3-در قسمت بعد شماره تلفن خود را وارد کنید.

۴-منتظر بمانید تا پیامک فعال سازی ارسال شود.(در صورتی که خط شما ایرانسل باشد ممکن است پیامک ارسال نشود برای همین بعد ار پایان زمان معکوس گزینه call را فشار دهید.)

زدن ۳ نقطه سمت چپ می توانید یک گروه در تلگرام Telegram بسازید

 ثبت نام شما در تلگرام Telegram به پایان رسید.

 

تنظیمات تلگرام Telegram و نحوه ی کار با ان

همانطور که در شکل بالا می بینید در صفحه اصلی گفت گو های خود را می بینید.

 

با زدن ۳ نقطه سمت چپ می توانید یک گروه در تلگرام Telegram بسازید و یا مکالمه رمز گذاری شده ایجاد کنید و همچنین به تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

 

۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۹

 

در این پست برای شما آموزش کامل نصب و کار با پیام رسان تلگرام را برای شما عزیزان اماده کرده ایم. فقط به این نکته بسنده میکنم که توسط  تلگرام برای کامپیوتر قادر به ارسال عکس و فایل در فرمت های مختلف خواهید بود ، ارسال عکس و استیکرهای جذاب نیز در نرم افزار قرار داده شده است ف سرعت نرم افزار بسیار بالا می باشد و همچنین پیام ها به صورت رمزگذاری شده ارسال می شوند.و خوشمزگی !!

آموزش نصب تلگرام Telegram بر روی کامپیوتر

۱- شما باید اول نرم افزار تلگرام Telegram برای کامپیوتر را دانلود کنید سپس از حالت زیپ خارج نمایید و با کلیک روی فایل اجرایی به نصب نرم افزار بپردازید.

۲- با صفحه ای مانند زیر مواجه می شوید که باید روی Ok کلیک کنید.

شما باید اول نرم افزار تلگرام Telegram برای کامپیوتر را دانلود کنید

۳ – مانند عکس زیر روی Next کلیک کنید.

۴ – مانند تصویر زیر دوباره روی Next کلیک کنید.

۵ – و باز هم مانند عکس زیر روی Next کلیک کنید.

 

۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۷:۳۱