کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

با سلام،در این مجموعه
آموزش نرم افزار و سخت افزار
ترفندهای کامپیوتر
مطالب جالب و تازه دیجیتالی
آموزش سیستم عامل ها و
راهنمایی برای خطاهای آن
معرفی تکنولوژی های..
و روش های آسان تر برای کار با کامپیوتر برای علاقه مندان ارائه می گردد.

علم کامپیوتر
http://www.pckiau.blogfa.com/

شهدای دهستان برون:
shohadayebrown.blogfa.com

دهستان برون:
www.bronferdows.blogfa.com

omrani943@gmail.com
omrani943_2006@email.com
تهیه و تنظیم:
مهندس عمرانی

راههای یافتن شغل مناسب

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۰۹:۱۵ ق.ظ

۶ گام ساده برای یافتن شغل مناسب

 افرادی که به دنبال کار می‌گردند، وقت زیادی را صرف جستجو در سایت‌ها و فرستادن رزومه کرده بدون اینکه پاسخی دریافت کنند، چه برسد به اینکه وقت مصاحبه هم بگیرند. جستجوی موثر شغلی و ایجاد علاقه در کارفرما نیازمند تفکر دقیق، پژوهش و استراتژی است. برای بهبود جستجوی کار و قرار گرفتن در مسیر شغل مورد علاقه خود، می توانید از ۶ گام زیر پیروی کنید.

۱- معیار جستجوی شغلی‌تان را بشناسید.

ابتدا آنچه را که در یک شغل بدنبالش هستید شناسایی کرده و پنج اولویت برتر خود را بسنجید – مثلا فرهنگ شرکت یا یک سِمت خاص. Paul Sandusky می‌گوید “اگر بدانید چه چیزی به شما بعنوان کارمند انگیزه می‌دهد، هدف‌گیری درخواست شغلی‌تان به سمت فرصت‌هایی که بیشتر با مهارت‌ها و تمایلات شما همخوانی داشته باشد، ساده‌تر است.”
انعطاف پذیر نیز باشید. Mariah DeLeon، مسئول رتبه‌بندی و مرور شغلی سایت Glassdoor می‌گوید “مسلما نمی‌خواهید ویژگی‌های شما به قیمت از دست دادن شغل و شرکت رویایی‌تان تمام شود.”
۲- فهرستی از شغل‌هایی که با معیارهایتان همخوانی دارند تهیه کنید.

حال که فهمیدید در شغل مورد نظر خود به دنبال چه هستید، حتما از این معیارها در هنگام جستجوی شغلی خود استفاده کنید. فهرستی تهیه کرده تا اطلاعات مرتبط را پیگیری کنید. Sheryl Sandberg زمانیکه از دانشکده‌ی بازرگانی هاروارد فارغ التحصیل شد، برای سازماندهی جستجوی شغلی خود از یک صفحه اکسل استفاده می‌کرد. شما هم از فرمتی که بیشترین کاربرد را برایتان دارد استفاده کنید.
۳- شرح شغلی را به دقت بخوانید.

خواندن شرح شغل در حین جستجو برای کار ممکن است وقت‌گیر باشد اما در درازمدت در زمان صرفه‌جویی خواهد کرد، چرا که دیگر برای شغل‌هایی که خارج از حیطه‌ی کاری شماست درخواست نخواهید داد.
۴- رزومه و نامه‌ی ضمیمه ی آن را تهیه کنید.

حال که فهرستی از شغل‌های موردنظرتان را تهیه کردید، رزومه خود را آماده کنید.
به پیشنهاد DeLeon، پس از درخواست شغلی آنلاین، رزومه و نامه‌ی ضمیمه را برای کسی که در استخدام یا تصمیم‌گیری نقش دارد مثل مدیر یا مسئول بخش مورد نظرتان ایمیل کنید.
۵- شبکه ی ارجاعی خود را فعال کنید.

ارجاع کارمندان و معرفی افراد توسط تبلیغات کلامی، رایج‌ترین ابزارهای استخدام از خارج شرکت هستند. بسیاری از موقعیت‌های شغلی تبلیغ نمی‌شوند چرا که شرکت کردن در رویدادهای صنعتی و کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها، سمینارها و جلسات آموزشی هزینه‌بر هستند. به شبکه‌ی فارغ التحصیلان و سازمان‌های مختلف دسترسی داشته و با گروه‌هایی از افراد در تماس باشید و از منصب‌های خالی سوال کنید تا بدانند شما بدنبال کار می‌گردید.
همچنین، اجازه دهید دوستانتان بدانند که دنبال کار می‌گردید و از آنها درخواست کنید که آیا می توانید رزومه‌تان را برایشان ایمیل کنید تا راجع به تجربه و مهارت‌هایتان نظر بدهند. حداقل یکی از دوستانتان رابط خواهد بود -کسی که آشنایان زیادی دارد و به سرعت رابطه برقرار می‌کند- که افراد زیادی را می‌شناسد تا شما را راهنمایی کرده یا به آنها ارجاع دهد.
۶- پیگیری کنید.

اگر رزومه‌تان را فرستادید اما پاسخی دریافت نکردید، یک ایمیل دیگر بفرستید تا مطمئن شوید بخش منابع انسانی یا مدیر مربوط درخواست شما را دیده‌اند. DeLeon می‌گوید “یادداشت‌تان می‌تواند کوتاه باشد اما باید تکرار کنید که چرا می‌خواهید در آن شرکت مشغول به کار شوید و چه چیزهایی برای ارائه دارید تا در پیشرفت شرکت موثر باشید.”
پیگیری پس از مصاحبه‌ی حضوری یا تلفنی –که بهتر است همان روز مصاحبه انجام شود– هم نشانه ادب و تواضع است و هم نشان می‌دهد که برای انتصاب به آن شغل واقعا مشتاق هستید و نام شما در ذهن آن فرد برجسته‌تر می‌شود.
با اینکه در مسیر یافتن شغل هیچ سِر و جادویی وجود ندارد، اما تمرکز بر کیفیت جستجو بجای کمیت، بهترین راه حل است.

۹۴/۰۶/۰۸