کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

آموزش نرم افزار ، سخت افزار ، ترفندهای کامپیوتر ، مطالب جالب و تازه دیجیتالی

کامپیوتر

با سلام،در این مجموعه
آموزش نرم افزار و سخت افزار
ترفندهای کامپیوتر
مطالب جالب و تازه دیجیتالی
آموزش سیستم عامل ها و
راهنمایی برای خطاهای آن
معرفی تکنولوژی های..
و روش های آسان تر برای کار با کامپیوتر برای علاقه مندان ارائه می گردد.

علم کامپیوتر
http://www.pckiau.blogfa.com/

شهدای دهستان برون:
shohadayebrown.blogfa.com

دهستان برون:
www.bronferdows.blogfa.com

omrani943@gmail.com
omrani943_2006@email.com
تهیه و تنظیم:
مهندس عمرانی

روش های مسدود سازی وبسایت های خطرناک

يكشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۴، ۰۵:۳۰ ب.ظ

ما روزانه وارد سایت های زیادی میشویم . از سایت های گوگل و فیس بوک بگیرید تا ناشناخته ترین سایت ها . اما آیا از امنیت همه این سایت های مطمئن هستید ؟؟؟
در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم .
خطرات مربوط به وبسایت های اینترنتی که بیشتر از ناحیه بدافزارها هستند ، همیشه در حال تهدید کاربران بوده اند . اسکریپت های خطرناک ، تروجان ها ، ویروس ها ، کرم ها و سایر بدافزارها میتوانند از طریق وبسایت های آلوده ، سیستم شما را تهدید کنند . چند راه برای تشخیص آنها داریم که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم .
۱- هشدارهای مرورگر شما
اولین روش تشخیصی که میتوانید از آن استفاده کنید ، هشدارهایست که مرورگر شما میدهد . اکثر مرورگرهای امروزی دارای سیستم های حفاظتی کارآمدی هستند که یا توسط شرکت سازنده تقویت میشوند و از طریق بانک اطلاعاتی قدرتمند شرکت های امنیتی پشتیبانی میشوند که البته ناگفته پیداست که روش دوم بهتر و قابل اطمینان تر است .

2662

۲- هشدارهای شرکت های امنیتی
این روش شاید زیاد با طبع افراد بی حوصله و کسانی که به بحث امنیت علاقه ای ندارند ، نباشد . ولی افرادی که اخبار مربوط به مسائل امنیتی ، بلاگ ها و تحلیل بدافزارها را دنبال میکنند ، احتمالا یکی از کسانی هستند که از این روش نیز به عنوان سد دفاعی دیگری استفاده خواهند کرد . در بلاگ شرکت ها و اخبار دنیای امنیت ، روزانه سایت های زیادی به عنوان سایت های مخرب اعلام میشوند . معرفی یک سایت در بلاگ این شرکت ها میتواند حائز اهمیت زیادی باشد . چون وبسایت معرفی شده حتما دارای درجه خطر بالایی بوده است که با قید نکات فنی مورد بحث و بررسی در بلاگ شرکت مذکور قرار گرفته است
۳- Web OF Trust
Web of trust یا همان WOT افزونه ای است که به شما کمک میکند تا سایت هایی که از نظر مسائل امنیتی مشکل دارند را شناسایی کنید . این افزونه برای هر ۵ مرورگر مطرح کروم ، فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر ، اپرا و سافاری موجود است . روش کار این افزونه به این صورت است که نتایج خود را بر اساس بازخوردهای کاربران ارائه میدهد . این بازخوردها با استفاده از رنگ ها به شما نمایش داده میشود . به عنوان مثال وقتی یک سایت از نظر امنیت در حد عالی باشد ( مانند وبسایت های معروف مثل گوگل و فیس بوک ) ، آیکون این افزونه به رنگ سبز پررنگ در می آید و هنگامی که سایتی از نظر امنیت دچار مشکلاتی باشد ، آیکون این افزونه قرمز پررنگ خواهد شد . رنگ های میان این دو رنگ وضعیت نسبی سایت را نشان میدهد . مانند رنگ سبز کم رنگ ، زرد ، و یا نارنجی .
نکته جالبی هم که وجود دارد اینست که افزونه WOT در تاریخ نوشته شدن این مقاله حدود ۲۲ میلیون بار دانلود شده است

wot

۴- حملات فیشینگ را مد نظر داشته باشید
فیشینگ نام گونه ای از تهدیدات اینترنتی است که با هدف سرقت اطلاعات شما طراحی میشود . به عنوان مثال صفحه ای با ظاهری کاملا مشابه صفحه ورود اطلاعات فیسبوک و یا جیمیل ( یا هر سایت دیگری ) طراحی شده و از شما میخواهد که اطلاعات خود را وارد کنید . روش تشخیص این نوع حملات ساده است ولی عده ای از کاربران از همین راه تشخیص ساده استفاده نمیکنند . تنها به آدرس بار مرورگرتان نگاه کنید . اگر دیدید آدرسی که در آدرس بار مرورگر نوشته شده ، با آدرس اصلی فرق میکند ، هیچ شکی به ذهن خود راه ندهید . بدون شک این یک نوع حمله فیشینگ است که قصد دارد تا اطلاعات کاربری شما را به سرقت ببرد . البته تکنیک ها و روش های دیگری هم هستند که حملات فیشینگ را تسهیل کرده و شما را واقعا به اشتباه می اندازند .اما باز هم با نگاه کردن به آدرس بار مرورگر میتوانید این حمله را نیز خنثی کنید .

phishing

۵- حفاظی به نام آنتی ویروس
آنتی ویروس ها هر لحظه سیستم شما را تحت نظر دارند . شاید بتوان گفت که ۹۸ درصد فعالیت های سیستم توسط آنتی ویروس ها بررسی و میشوند تا هرگونه تهدیدی که علیه کاربر ترتیب داده میشود شناسایی شده و در نهایت به شکست بیانجامد . بحث اینترنت و شبکه هم از آن مواردیست که آنتی ویروسها به شدت حساسیت به خرج میدهند . هر وبسایتی که باز میکنید ، سریعا در قسمتی که به نام Web Protection آنتی ویروس ها معروف است ، بررسی میشود و در صورت وجود هرگونه تهدید ، ارتباط قطع شده و آن وبسایت در لیست سیاه قرار میگیرد ( البته این فرایند به تنظیمات آنتی ویروس شما نیز بستگی دارد ولی به صورت پیشفرض بدین شکل است ) .

colourflow_anti_virus_icons_by_tribalmarkings

تا اینجا به شما روش هایی را گفتیم که بتوانید سایت های مخرب را شناسایی کنید . البته لازم به ذکر است که موارد گفته شده شاید تعداد کمی از کل روش ها باشند که اگر فرصت آن پیش آمد در آینده بیشتر به آنها خواهیم پرداخت . اکنون قصد داریم تا روش های مسدود سازی اینگونه سایت ها را مورد بررسی قرار دهیم .
۱- استفاده از مرورگرها
مرورگر شما میتواند به عنوان اولین سد دفاعی ، جلوی تمام سایت های مخرب را با تنظیماتی کوچک بگیرد . به عنوان مثال مرورگر فایرفاکس با نصب افزونه Block Sites میتواند این کار را برای شما انجام دهد . اما اگر شما هم مثل من از چند مرورگر استفاده میکنید و میخواهید سایت های مورد نظرتان توسط همه مرورگرها مسدود شوند ، پس باید از روش زیر استفاده کنید .
ابتدا کلمه cmd را در Run تایپ کرده و کلیک Enter را بزنید .
پس از باز شدن پنجره کامند پرامپت ، دستور زیر را وارد کنید :
notepad C:/Windows/System32/drivers/etc/hosts
پنجره نوت پد باز شده و حاوی دستوراتی است . به آخرین خط این فایل بروید . حالا فرض میکنیم که قصد دارید تا وبسایت گوگل را مسدود کنید . کافیست دو دستوری که در تصویر زیر مشاهده میکنید را در آخرین خط بنویسید و فایل را ذخیره کنید .

block

از این به بعد ، وبسایت مسدود شده در هیچ مرورگری باز نخواهد شد .

۲- استفاده از آنتی ویروس آواست
آنتی ویروس ها وظیفه برقراری امنیت برای شما را دارند و مسدود کردن سایت های خطرناک نیز میتواند جزوی از کار آنها باشد . دلیل اینکه در این قسمت از آنتی ویروس آواست استفاده میکنم ، تبلیغ آن نیست . تنها به این دلیل است که آنتی ویروس فعلی مورد استفاده بنده است . پس لطفا دوستان متعصب روی سایر آنتی ویروس ها به بنده خرده نگیرند .
در آنتی ویروس آواست نسخه ۶ قابلیتی به نام Site Blocking وجود دارد که از پنل سمت چپ و در قسمت Additional Protection قابل دسترسی است ( به صورت دقیق اطلاع ندارم که این قابلیت در نسخه های قبلی آواست وجود دارد یا نه ) .

site-blocking

در اینجا کافیست روی دکمه Add کلیک کرده و آدرس سایت مورد نظر را در کادر موجود وارد کنید .

avast-site-blocker_gooyait.com_

 

۹۴/۰۷/۰۵